Mission, vision og strategi
Få et indblik i vores mission, vision, strategiske fokus, værdier og pædagogiske strategi.
Vores pædagogiske strategi
Det overordnede formål med den pædagogiske strategi på Rybners er at sikre den gode undervisning og støtte op om elevens dannelse.
Den gode undervisning tager udgangspunkt i den enkelte elevs kompetencer, potentiale og behov - understøttet af engagerede, motiverede og kompetente ansatte, der samarbejder i professionelle læringsfællesskaber omkring undervisningen og den enkelte elev.
Vi bestræber os på at skabe gode studiemiljøer og et indholdsrigt skoleliv, som engagerer, uddanner og udvikler eleverne samt gør dem parate til at begå sig i deres videre studie- eller arbejdsliv.
Den pædagogiske strategi understøtter Rybners mission og vision. Vi vil sætte den enkelte elev i centrum, og vi vil udfordre vores elever, gøre dem livsduelige og så dygtige som muligt med henblik på optimale job- og karrieremuligheder.
Fokusområder
Den pædagogiske strategi består af tre overordnede fokusområder, der tilsammen understøtter elevens læring og dannelse.
Engagerende undervisning
Vi tror på at sætte den enkelte elev i centrum, fordi vi mener, det er det bedste udgangspunkt for at skabe lyst til læring og gøre vores elever så dygtige som muligt.
Dette understøttes gennem klasseledelse i et anerkendende læringsmiljø med et bevidst fokus på dannelsesaspektet, hvor undervisningens relevans ift. elevernes fremtidige arbejds- og studieliv er tydelig.
Vi betragter vores elever som kompetente parter i undervisningen og bestræber os på at inddrage eleverne i gennemførslen af undervisningen, hvor det er relevant.
Trivsel
Vi tror på, at trivsel er en forudsætning for læring og dannelse. Elevens trivsel er et fælles ansvar, der bygger på gode relationer eleverne imellem og mellem elever og skolens ansatte.
Professionelle læringsfællesskaber
Vi tror på, at samarbejde er en afgørende faktor for at være en stærk organisation med plads til udvikling. Vi anerkender mangfoldighed og ser potentialet i i fællesskab at blive dygtigere.